Reprezentativní výzkum, na kterém aktivně participovalo 25% z nich, potvrdil, že organizátoři byli na tuto masu návštěvníků velmi dobře připraveni – známky za organizaci, konferenční prostory a techniku se udržely na loňské špičkové úrovni, hodnocení kvality stravování a společenského večera se dále zlepšilo. Za největší přínos letošního Summitu většina účastníků označila jeho program a aktuálnost tématu zvyšování hodnoty obchodu. Hlavní jednání v konferenčním plénu dostalo vynikající známku a přiblížilo se historickému rekordu z roku 2003, kdy ovšem nároky účastníků nebyly zdaleka tak vysoké jako nyní.

Pozitivní hodnocení informačního přínosu Retail Summitu 2016 vyplývalo ze 2 skutečností, ověřených výzkumem mezi účastníky i jejich spontánními reakcemi během konference:

  • Kvalita diskusních částí zůstala na vysoké úrovni, typické pro poslední ročníky Summitu
  • Současně se však zlepšila a kvalitativně vyrovnala vystoupení v hlavním programu v plénu.

Účastníci pozitivně přijali záměr organizátorů představit reprezentanty různých typů firem – lokálních i mezinárodních, obchodních i dodavatelských, tradičních i internetových.

Hodnocení řečníků bylo velmi vyrovnané. Nejlepší známky si odnesli 2 majitelé českých firem:

  • Vlastislav Bříza z holdingu KOH-I-NOOR („životní moudrost v 15 minutách, skutečný vizionář“) a
  • Karel Pilčík z MP Krásno („originální prezentace nádherné firmy s jasnými hodnotami“).
     


V těsném závěsu se pak umístil řečník s úplně jiným profilem, zástupce evropského vedení globální jedničky v e-Commerce společnosti AMAZON, O. Schmitz.

 

Rovněž hodnocení diskusních sekcí nevykazovalo dramatické rozdíly. Organizátory velmi těší, že vůbec nejlepší známky si odnesly části věnované tématům, která byla při přípravě programu cíleně akcentována – jmenovitě strategie, navázání dialogu se zemědělci a soužití internetového a kamenného obchodu. V hitparádě specializovaných workshopů se umístila na prvním místě sekce E5 Jak zvýšit hodnotu obchodu v zájmu vlastníků moderovaná Martinem Tesařem, Deloitte („fantasticky vybrané osobnosti, výborná podnětná moderace“). Následovaly sekce E4 Obchod a zemědělci (moderace Dana Zadražilová z VŠE v Praze) a F2 Hodnota v e-Commerce (moderace Ondřej Aust z časopisu Médiář).

       

Vysoký počet účastníků i pozitivní hodnocení programu a organizace jsou velkým závazkem pro přípravu programu příštího ročníku Retail Summitu, který se uskuteční ve dnech:

30.1.–1.2. 2017.

Dejte si tento termín do kalendáře již nyní a zapojte se spolu s organizátory do přípravy programu. Uvítáme Vaše podněty k výběru hlavního tématu a řečníků tak, aby Retail Summit 2017 byl opět, řečeno slovy jednoho z respondentů, „the best retail event in the V4 region“.

A zejména, aby potvrdil pozitivní trend, že „naše maloobchodní komunita jde správným směrem!“