Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Usnadní vaši volbu při nákupu potravin
Detail článku
Pohyb

Práce na zahradě se vyrovná poctivému tréningu

30.9.2016, Mgr. Martina Karasová

Podzimní práce na zahradě je pěkná dřina. Vyrovná se poctivému tréningu v posilovně. Pokud průběžně pracujete na zahradě, tak se nemusíte obávat, že Vaše tělo zahálí a nesportuje.

Práce na zahradě se vyrovná tréningu
Zdroj: Zahradničení ze Shutterstock

Sekání trávy se vyrovná jízdě na kole

Jen si spočítejte, kolik času trávíte úpravou trávníku, hrabáním, zaléváním a podobnými činnostmi. Možná pak zjistíte, že spálíte tolik energie, jako byste si dali několik lekcí ve fitness centru najednou. Věděli jste, že sekáním trávy spálíte přibližně stejné množství energie jako při jízdě na kole? Nejlepší odměnou zahrádkáře pak nejsou jen krásné květiny, výborná zelenina či chutné ovoce, ale také pevné tělo a dobrá kondice. Práce na zahradě tělu i duši velmi prospívá a navíc z ní můžete mít dvojí užitek. Zahrádkaření je přirozený pohyb, při kterém posílíte všechny důležité svaly a jste přitom na čerstvém vzduchu. Nespornou výhodou prací na zahradě je, že při nich člověk ztrácí pojem o čase. Tudíž jimi tráví mnohem delší dobu než cvičením. Uvažuje fyzioterapeutka a osobní trenérka Mgr. Martina Kasová

V následující tabulce najdete hodnoty spálené energie u jednotlivých činností v kJ/h.

  60 kg osoba 80 kg osoba 100 kg osoba
Zalévání 430 570 720
Stříhání keřů 880 1 170 1 470
Hrabání  1 080 1 440 1 800
Sekání trávy 1 360 1 820 2 280
Zahradničení obecně 1 000 1 340 1 680

 

Pár tipů pro zdravé zahradničení (a nebo sportování na zahradě?)

 ♥  Pokud to vykonávaná práce dovolí, klekněte si, případně používejte podložky pod kolena.
 ♥ Vyvarujte se opakujících se pohybů, střídejte různé práce. Pokud zvládnete, střídejte i ruce, aby nedocházelo k jednostrannému zatěžování svalů.
 ♥ Při zvedání nebo přenášení těžkých předmětů si vždy k předmětu poklekněte, záda nechte narovnaná, pokud předmět přenášíte, mějte ho co nejblíže k tělu.
 ♥ V průběhu prací dělejte pauzy a v těch se protáhněte a projděte. 
 ♥ Dodržujte pitný režim a chraňte se před sluncem.
 ♥ Používejte ochranné pomůcky, jako jsou rukavice, brýle, kuklu, ev.čepici.

 

Příjemné podzimní dny plné pohybu, které strávíte nejen zahradničením :)

 

 



 

Spolupracujeme s       

  Stop cukrovc e Sekce nutričních terapeutů ČAS

 

 

 

 

 

 

 

Školní informační kanál

Jihočeské zemědělské muzeum

SPZO