Logo Choices patří do mezinárodního programu značení výživově hodnotných potravin The Choices Programme a v jednotlivých zemích má své varianty. V Nizozemí je to logo „Vinkje", které v tamních obchodech není žádnou novinkou. Povědomí o této značce kvality má dle průzkumů přes 90 % Nizozemců.

Českým ekvivalentem loga „Vinkje" je pro potraviny logo „Vím, co jím", pro nápoje potom „Vím, co piju". A právě česká iniciativa Vím, co jím a piju, ač nejmladší z rodiny Choices, nabývá rychle na významu a rozrůstá se o nové partnery. Mezi poslední přírůstky patří společnost Heineken

Několik významných partnerů má české a nizozemské logo společné. Patří mezi ně společnost Unilever a Ahold.

Celosvětově má iniciativa na 130 partnerů a logo Choices nese více než 7000 produktů. V Česku je do projektu zapojeno 18 partnerů a k užití loga je schváleno téměř 250 produktů.

 

Společnost Unilever je zapojena do The Choices Programme od samého počátku a v současnosti nese logo Vím, co jím 50 produktů z jejího portfolia. „Logo „Vím, co jím" považujeme za správnou cestu, jak zákazníkům ukázat, že naše výrobky jsou skutečně tou správnou volbou. Například margaríny Rama nebo Flora patří ve své kategorii k těm nejlepším a právě logo Vím, co jím tento fakt může jedině podpořit. Dlouhodobě se snažíme upravovat receptury tak, aby naše potraviny splňovaly standardy zdravého životního stylu. Logo Vím, co jím tedy do našeho konceptu zcela zapadá," vysvětluje doc. Ing. Jiří Brát, CSc., manažer vývoje a jakosti Unilever ČR.

Dalším partnerem, který má holandské zkušenosti s logem Choices, je společnost Ahold, která se stala partnerem projektu v ČR v loňském roce a od té doby nechala označit logem „Vím, co jím" osm desítek výrobků své privátní značky.

V našich prodejnách v Holandsku jsou výrobky označené logem Choices vnímány velmi kladně a zjišťujeme u nich dlouhodobě pozitivní nákupní odezvu," vysvětluje Ing. Pavel Mikoška, CSc., ředitel kvality AHOLD Czech Republic přirozené propojení iniciativy Vím, co jím a piju a společnosti AHOLD a dodává: „Označování vybraných výrobků odpovídajícím a srozumitelným logem se nám zdá jako nejjednodušší způsob pro snadnou orientaci zákazníků. Zákazníci, kteří mají zájem se stravovat podle zásad zdravé výživy, pak budou mít možnost preferenčně nakupovat právě takovéto výrobky, aniž by museli sáhodlouze studovat jejich přesné složení."
Nejnovějším partnerem iniciativy Vím, co jím a piju je společnost Heineken, která nechala označit logem „Vím, co piju" své nealkoholické pivo Zlatopramen N.A.

A jaká je vize iniciativy pro další období? „Naší snahou je, aby se logo „Vím, co jím" stalo široce uznávaným, respektovaným, transparentním a důvěryhodným symbolem pro snadný výběr potravin vhodných pro zdravý životní styl," odpověděl Robert Svoboda, předseda správní rady Vím, co jím a piju o.p.s.