Vědět, co se děje, ale s mírou

Jak už jsme naznačili, prvním, zásadním problémem je zpravodajství. Nesmíte to s ním v žádném případě přehánět. Klidně si jednou, dvakrát denně vyhraďte vždy čtvrt hodiny na ty nejdůležitější zprávy. Stačí třeba nějaká online roletka, ve které si přečtete ty nejnovější informace. Rozhodně není potřeba sledovat tiskové konference, pokud to nepotřebujete ke své profesi. 

Videohovory jsou super věc

Asi většinu z nás otravuje sociální izolace. Díky chytrým nástrojům a aplikacím ale můžeme se svými příbuznými či přáteli komunikovat v podstatě neustále. V tom má internet velkou výhodu. Takže média plná čísel, ze kterých jde úzkost vyměňte třeba za videohovor s kamarádkou či babičkou. Uděláte jim radost, a navíc si vyčistíte hlavu.

Utečte do světa fantazie

free zoneRádi čtete a potřebujete se po náročném pracovním dni uvolnit?

Ať už celý den sedíte u počítače na home office, nebo i v těchto dnech máte náročnou fyzickou osmihodinovku, večerním koukáním do digitálních displejů si moc neodpočinete.

Raději si kupte papírový časopis nebo si vezměte klasickou knížku. Bude to balzám nejen pro váš mozek, ale i pro váš zrak. Utečete tak do jiného světa a na chvíli zapomenete na to, co se kolem nás děje.  Pokud se na čtení nemůžete soustředit, nejlepším řešením je telefon odpojit od domácího wifi připojení a zablokovat si v něm i mobilní data. Nebo ho jednoduše nastavte na režim „letadlo“. 

Hlavu pročití

Pokud budete od ostatních dodržovat odstup a vezmete si s sebou roušku, můžete si jít třeba zaběhat. A klidně nechte telefon doma. Takový běh bez chytré aplikace, která vám snad měří i to, co si myslíte, si značná část lidí neumí představit. Přitom je to tak jednoduché, vezměte si pohodlné oblečení, bavlněné tričko a kvalitní body a vyběhněte. Nic víc přece nepotřebujete.

Pokud si chcete proměřit, kolik kilometrů jste uběhli, tak se předem mrkněte na vaši trasu doma na mapách – určitě stejně běháte pořád tu samou. Endorfiny se vám budou vyplavovat i bez internetu a k dobrému pocitu z fyzické aktivity taky připojení nepotřebujete. Navíc je úplný nesmyls si pořád kontrolovat, jakou rychlostí běžíte - přece sami cítíte, na co máte a na co ne. Poslouchejte vaše tělo. Hlavu si ale vyčistíte i obyčejnou procházkou.

Elektro - v ložnici raději ne

spaní Pokud se chcete udržet v psychické pohodě. Není vhodné si telefon brát do postele.

A už vůbec si na něm před ulehnutím nepouštějte zpravodajství. Mobil před spaním dejte třeba do pokoje, a hlavně už se na ty „socky“ nedívejte.

Světlo z dotykové obrazovky zpomaluje tvorbu spacího hormonu – melatoninu a ráno jste tak celý rozlámaní a unavení. Z toho důvodu telefon nepoužívejte ani jako budík, kupte si nějaký normální. Stále by vás to lákalo po něm na nočním stolku šahat.Technologie mohou pomáhat, ale i škodit a je vhodné mezi tím najít kompromis.