Budete plní energie

Už v průběhu prvního tréninku se můžete cítit plni energie, protože se vzrůstající tepovou frekvencí se zvyšuje i přívod krve do mozku. Navíc během a po cvičení se do krve vyplavují endorfiny, díky kterým se budete cítit skvěle. Jedna z amerických studií přišla se zjištěním, že pouhých dvacet minut aerobního pohybu může zlepšit náladu až na půl dne.

  • Psychika má velký vliv na fyzické zdraví, a když jste dlouhodobě ve stresu, může to mít vliv na vznik řady onemocnění.

Namožené svaly

Pokud jste se doteď vůbec nehýbali, připravte se, že vás následující den pravděpodobně dostihne svalová únava a bolest. O namožených svalech budete vědět přibližně tři následující dny, ale dobrou zprávou je, pokud budete cvičit pravidelně, svaly si postupně na zátěž zvyknou a bolet už tolik nebudou. Předejít těmto bolestem, nebo je aspoň zmírnit, můžete protažením svalů po cvičení.

Zlepšíte svou vytrvalost

VytrvalostV příštích několika týdnech se začne pomalu zvyšovat produkce mitochondrií. To jsou ty části vašich buněk, které přeměňují sacharidy, tuky a bílkoviny na palivo, které svaly využívají k výkonu. Studie prokázaly, že po šesti až osmi týdnech se u lidí zvýšilo množství mitochondrií až o 50%. Zvýší se svalová síla a také vaše vytrvalost, takže uběhnout tři kilometry nebo vyběhnout schody už pro vás bude mnohem snazší než v prvních týdnech.

Zlepšíte si trávení

Cvičení a pohyb zrychluje metabolismus i pohyb střev, což má pozitivní vliv na zažívání a vy tak máte více energie a celkově se cítíte lépe. Pokud potrava zůstává v našem zažívacím ústrojí příliš dlouho, odpadní látky se prostřednictvím tlustého střeva dostávají do těla. Cítíte se potom unavení, nafouknutí a v případě, že tento stav přetrvává delší dobu, mohou hrozit i vážnější onemocnění. Prodloužená doba kontaktu některých látek ve stolici se střevní stěnou může být příčinou vzniku rakoviny tlustého střeva, která je u nás jedním z nejčastějších důvodů úmrtí na zhoubné onemocnění.

Vytvarujete si postavu

Vytvarování postavyPokud se soustředíte na silový trénink, už po několika týdnech budou vidět výsledky a vaše tělo se začne formovat. V tomto období se budete celkově cítit podstatně lépe a s nárůstem svalové hmoty se zvýší také váš celkový energetický výdej a vy tak budete spalovat více kalorií než předtím.

Pevnější kosti

Po roce pravidelného cvičení budou vaše kosti pevnější, čímž významně snížíte riziko vzniku osteoporózy. Vědci dokonce zjistili, že pokud už osteoporózu máte a začnete pravidelně kombinovat aerobní a silové cvičení, můžete během roku denzitu vašich kostí zlepšit natolik, že osteoporóza zmizí.

Delší a zdravější život

Pravidelná fyzická aktivita je nejlepší prevencí civilizačních chorob. I výzkumy potvrdili, že lidé, co pravidelně sportují, mají až o 30 % nižší riziko úmrtí na nemoci kardiovaskulárního aparátu, které jsou příčinou smrti u více než 50% populace. Takže pravděpodobně budete žít déle a hlavně kvalitněji, než lidé, kteří mají pohybu nedostatek, protože cvičení snižuje riziko úzkosti a deprese snížením hladiny stresových hormonů, jako je kortizol a adrenalin.