Zdroj: Woman Yoga - relax in nature z Shutterstock

Jóga je vhodná téměř pro všechny bez rozdílu věku a zdravotního stavu. Je jen třeba si vybrat podle svých možností a schopností tu správnou jógu přímo pro vás.

Jemná jóga

Tyto lekce mají nenáročný průběh s pomalým a klidným cvičením. Začíná se většinou relaxací a přes průpravné cviky se přechází k jednoduchým protahovacím ásanám, kdy se důraz klade na dech, správnost provedení a dle možností výdrž v každé pozici. Hodiny většinou končí závěrečnou relaxací.

Power jóga

Na rozdíl od tradiční jógy, kde se v jednotlivých pozicích setrvává poměrně dlouho, se v power józe pozice dynamicky střídají. Důraz je kladen hlavně na sílu a ohebnost. U těchto lekcí se pořádně zapotíte.

Hatha jóga

  
 
Zdroj: Collage of different yoga poses z
Shutterstock

Hatha jóga je jedním z nejstarších jógových systémů a dává možnosti pro cvičení lidem na všech stupních ohebnosti a silové zdatnosti. Pro úplné začátečníky proto představuje ideální bránu do světa jógy.

Vinyása jóga

Vinyasa Jóga spojuje je dynamický styl jógy, ale oproti power józe klade větší důraz na dýchání a na samou podstatu jógy. Jednotlivé pozice jsou plynule spojovány a to vede k prohřátí svalů, posílení a protažení. Cvičením se okysličuje a prohřívá celý organismus, zejména hladké svalstvo, což přispívá k celkové regeneraci organismu.

Bikram jóga

Neboli Hot jóga se cvičí se v tělocvičnách vytopených na cca 38 - 41 stupňů Celsia, kde je vyšší vlhkost vzduchu. Se stoupající teplotou se cvičení intenzivnější a má mnohem hlubší účinky. Cévy se rozšiřují, svaly uvolňují a dovolí tak tělu protáhnout se do maximálních poloh, aniž by hrozilo svalové zranění. Během lekcí navíc dochází k silnému pocení a ke zvýšené detoxikaci vnitřních orgánů. Velmi rychle se také zvyšuje flexibilita svalů a vytrvalost i odolnost organizmu. Pročišťuje se lymfatický systém a stimulují se endokrinní žlázy, zvyšuje se kapacita plic, posiluje srdeční činnost a zklidňuje mysl.

Hormonální jóga

Jedná se o sestavu cviků, které harmonizují hormonální hladinu v ženském těle. Oproti klasické józe je to dynamická sestava, kterou doprovází speciální břišní dech, který přímo ovlivňuje energii v oblasti břicha a pánve.  Cvičení působí zejména na žlázy s vnitřní sekrecí a tím se podporuje přirozená produkce hormonů v těle. Tato jóga je vhodná pro každou ženu, která potřebuje vyrovnat hormonální hladinu v těle. Ocení ji ženy například při problémech s menstruací, při poruchách funkce štítné žlázy nebo v období menopauzy.